Find Resources

Skill Building Deck

Posted June 12, 2019 by ilee

A slide deck of exercises to build CS and decoding skills

What's Represented?

Posted June 12, 2019 by ilee

These exercises ask the learner to identify abstractions in the computer model as compared to a diagram or image of a natural phenomenon.

Interview with Hal Scheintaub

Posted August 2, 2017 by ilee

Teachers with GUTS interviewed Hal Scheintaub and demo of StarLogo Nova models created by his students on August 2, 2017.

Modeling Change

Posted July 3, 2017 by sgibbs

This contributed curriculum physics unit introduces and builds models to explore concepts of independent and dependent change, constant and variable x and y change, gravity, and projectile motion. Each lesson contains detailed instructions on how to build each model, and links to base models and completed projects. Modeling Change Lesson 1 is also uploaded as an independent resource (since it can serve as an alternative introduction to StarLogo Nova).

Alternative Intro to StarLogo Nova - Modeling Change Lesson 1

Posted July 3, 2017 by sgibbs

The first part of the Modeling Change Unit can be used as a fun stand-alone programming activity for students unfamiliar with StarLogo Nova. It guides students to build a model that use keyboard controls to change the two-dimensional location of agents (in section 1a) and change other traits including the third dimension (z), shape, color, and heading (in section 1b).

Papeles en el viento ("Papercatchers")

Posted May 17, 2017 by Rizzi

"Papeles en el viento" (Papercatchers) es una simulación participativa en la que los estudiantes aprenden sobre el crecimiento de la población y los límites al crecimiento. Los estudiantes desempeñan el papel de miembros de una población creciente, siguen reglas sencillas que rigen la supervivencia y la reproducción, y recopilan y grafican datos.

Bloques de código para modelo de cambio climático

Posted May 16, 2017 by Rizzi

Es una hoja de referencia con los bloques de código necesarios para el modelo de cambio climático. Se explica bloque por bloque qué función cumple cada estructura en cada pestaña de la programación con StarLogo NOVA.

Guía de observación de un modelo basado en agentes

Posted May 16, 2017 by Rizzi

Se trata de una guía para poder observar un modelo basado en agentes y reconocer sus diferentes partes, como por ejemplo las abstracciones (quiénes son los agentes, cuál es el entorno, cuáles son las interacciones); la automatización; los supuestos y el análisis.

Guía de conceptos de ciencias de la computación

Posted May 16, 2017 by Rizzi

Se trata de una guía que describe varios conceptos de ciencias de la computación agrupados por categorías como eventos, instrucciones y programas, iteraciones, etc.
Explica y ejemplifica diferentes conceptos como por ejemplo: ¿Qué es un bucle o loop?

If you can't find what you're looking for, send us a comment about what you were expecting to find.