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Computer Science Concepts Guide for CS in Science Modules

Posted July 27, 2018 by turtle

This summary of Computer Science concepts introduced in CS in Science Modules can be used with either StarLogo Nova 1.0 or StarLogo Nova 2.0. It lists and explains the various concepts, organized by when they are introduced in the CS in Science curriculum.

CS Concepts Guide

Posted July 27, 2018 by turtle

This is a guide to CS concepts in the order they are introduced in the CS in Science modules.

Maze

Posted August 3, 2017 by arodriguez

Students struggle understanding proportional relationships and scaling shapes. This module allows students to scale one shape and transfer it to 3 different environments. Students will create a game online (SL Nova) and program a Sphero (robot) while learning the math standards.

Interview with Hal Scheintaub

Posted August 2, 2017 by ilee

Teachers with GUTS interviewed Hal Scheintaub and demo of StarLogo Nova models created by his students on August 2, 2017.

Data and Data Analysis video

Posted July 3, 2017 by sgibbs

A very short video (0.36) introducing the concepts of data and data analysis from StarLogo Nova models.

Bloques de código para modelo de cambio climático

Posted May 16, 2017 by Rizzi

Es una hoja de referencia con los bloques de código necesarios para el modelo de cambio climático. Se explica bloque por bloque qué función cumple cada estructura en cada pestaña de la programación con StarLogo NOVA.

Guía de conceptos de ciencias de la computación

Posted May 16, 2017 by Rizzi

Se trata de una guía que describe varios conceptos de ciencias de la computación agrupados por categorías como eventos, instrucciones y programas, iteraciones, etc.
Explica y ejemplifica diferentes conceptos como por ejemplo: ¿Qué es un bucle o loop?

Code.org and SLNova Computer Science Concepts

Posted May 13, 2017 by kristico

This is a 4 week unit for a Computer Technology class in a middle school. Students are introduced to computer science concepts through lessons in Code.org's Course 3. Students then apply those concepts in SLNova projects.

Libro de recetas de StarLogo NOVA

Posted March 27, 2017 by Rizzi

Este documento incluye explicaciones y capturas de pantalla para los códigos comunes en StarLogo Nova, incluyendo la creación del mundo, la creación y el cambio de nombre de razas, el uso de rasgos por defecto y la creación de rasgos personalizados, movimientos aleatorios, coordenadas y el uso de la vista 3D, cajas de datos y gráficos de línea, el color del terreno, el uso de colisiones, la creación de un código para detener la ejecución, y cómo perseguir o huir de otros agentes.

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